
13/01/1989 COMUNICAT DE PREMSA
LA
COORDINADORA "N-II PER L'AUTOPISTA" FA LA PRESENTACIO
PUBLICA DEL PROJECTE DE TRAÇAT DE LA VARIANT DE GIRONA.
El 14 de juny de 1988 el Ple de l'Ajuntament de Girona sol.licità
del MOPU l'exposició pública del projecte de variant,
se suposa que empès per la pressió popular que culminaria
tres dies més tard amb una manifestació de més
de 1000 persones i la presentació de 5000 signa-tures a favor
de preservar la vall de Sant Daniel.
El 5 de novembre passat el Butlletí Oficial de la Província
de Girona publica l'ordre d'expropiació forçosa dels
terrenys afectats per la variant. A partir d'aquell dia, tots i
cadascun dels ajunta-ments amb propietaris afectats disposen del
projecte de traçat de la variant.
A finals de desembre un membre de la "Coordinadora N-II per
l'Autopis-ta" sol.licità de l'Ajuntament de Girona consultar
el projec-te de traçat de la variant i el projecte del pont
de Fontajau. La resposta fou contundent: "No tenim cap dels
dos projectes. Dirigiu-vos al MOPU". Personats en el MOPU,
la resposta fou igual d'estoradora: "El projecte no el podeu
con-sultar. Ja va estar un mes i mig a infor-mació pública".
Pel que fa al projecte de Fontajau, nova resposta negativa: "El
projecte ja està fet i consensuat, però seria una
inde-licadesa mostrar-lo abans que sigui apro-vat".
Davant d'aquesta transparència democràtica, i vist
que l'Ajunta-ment de Girona no és conseqüent amb els
seus propis acords de reclamar (i donar) una informació pública,
la "Coordinadora N-II per l'Autopis-ta" ha decidit exposar
públicament el traçat de la variant, perquè
els ciutadans puguin consultar-la i veure damunt dels plànols
allò que fins ara les institucions no han considerat necessari
fer públic.
Demà i demà passat, a la Rambla de la Llibertat,
restarà exposat el projecte de traçat redactat pel
MOPU. La propera setmana podrà ser consultat, de 7 a 9 del
vespre, en els locals de l'ADAC (Carrer Auriga, 2, 1r.), i posteriorment
en els llocs que oportunament es faran públics.
Us facilitem, adjunt, un resum de la memòria del projecte
i el con-tingut íntegre de l'annex 16: "Ordenación
ecológica, estética y paisajísti-ca".
Aquest annex no és l'estudi de "Repercusions ambientals
i reordenació ecològica" encarregada al sr. Joan
Senent Josa. Aquest estudi, que l'autor va entregar al Governador
Civil de Barcelona Ferran Cardenal a finals de desembre, roman encara
secret. No és certa l'afirmació que l'informe del
sr. Senent no hagi estat entregat. En realitat ha estat el MOPU
qui no ha gosat fer-lo públic, puix el seu contingut no donava
el vist-i-plau al projecte de variant, sinó que contemplava
un decàleg de mesures i recomanacions impossibles de complir
pel MOPU. No renunciem, però, a fer-lo públic, si
cau a les nostres mans i l'Ajuntament de Girona o el MOPU es limiten
a adjuntar-lo al projecte i no el posen a informació pública.
Val a dir que en el tema de la variant, la posició i actuació
de la "Coordinadora N-II per l'Autopista" sempre ha estat
transparent i cristal.lina. No tenim però, com altres, cap
necessitat de guanyar temps perquè sigui acabada el 1992.
La presentació pública d'aquest projecte, fins ara
mantingut en secret, i els retrets que en l'anàlisi que segueix
es posen en evidència, no vol dir en cap cas que d'esme-nar-se
acceptaríem el traçat de la variant per l'est (Sant
Daniel o les Gavarres).
La nostra posició, sempre clara i avalada per un estudi
econòmic i jurídic prou complet fet públic
el 5 de novembre passat, segueix essent l'alliberament de peatge
d'un tram de 18'7 km. de l'autopista A-7, sigui amb una compensació
econòmica, sigui amb una ampliació del termini de
la concessió.
MATERIAL PER COMENTAR A LA RODA DE PREMSA:
Afirmacions a la premsa:
"Yo afirmo que los compromisos adquiridos por el MOPU han
de estar claros. Por ejemplo, carretera vallada y sin posibilidad
de accesos que posibiliten especulación; consideración
de les Gavarres como parque natural; exigencia de vias perpendiculares
de apagafuegos y conducción de agua con bocas de riego; garantías
de que los túneles serán perforados y no abiertos;
garantia de que los tajos se abrirán por los extremos y los
camiones no entrarán por la Vall; garantías de que
la obra de fábrica se integrará en el paisage..."
Entrevista de Félix Bouso a Joaquim Nadal. (Diari de Girona,
8-6-88)
----------------------------------------------------------------------
"L'estudi d'impacte ambiental no ve obligat per llei i només
es realitza en casos especials, quan l'obra pot alterar l'ecosistema
de la zona o posar en perill l'existència d'espècies
animals determinades. Aquest cas no es dóna a la Vall de
Sant Daniel i per això no es creu necessari elaborar aquest
estudi"
José Javier Dombriz, cap de la Demarcació de Carreteres
del MOPU a Catalunya a Tura Soler (Punt Diari, 3-7-88)
----------------------------------------------------------------------
"El MOPU considera que el traçat actual és
el definitiu i no es farà ni un número més
ni una negociació més per acontentar ningú"
Aurelio Sanpedro, enginyer cap del Servei de Planejament del MOPU
a Tura Soler (Punt Diari, 3-7-88)
----------------------------------------------------------------------
|