
27/04/1989
ACORD
DEL PLE DE 12-7-83, LLEGIT AL FINAL DE LA MANIFESTACIó
EL 12 DE JULIOL DE 1983 L'AJUNTAMENT DE GIRONA VA FIXAR LA SEVA
POSTURA PEL QUE VA A LA VARIANT EST, EN UN ACORD PRES PER UNANIMITAT.
LA POSTURA DE L'AJUNTAMENT, NO RECTIFICADA EN CAP PLE DES DE LLAVORS,
ÉS LA QUE SEGUEIX:
""" L'AJUNTAMENT DE GIRONA COMPAREIX A LA INFORMACIó
PúBLICA DE L'ESTUDI PREVI DE LA VARIANT DE LA TRAVESSIA DE
LA N-II AL SEU PAS PER GIRONA, AMB LES SEGÜENTS AL.LEGACIONS:
1. MANIFESTAR LA URGENT NECESSITAT DE REALITZAR LA VARIANT DE
LA N-II QUE SUPRIMEIXI L'ACTUAL TRAVESSIA DE GIRONA. LES GREUS REPER-CUSSIONS
DE L'ACTUAL TRAVESSIA ES DEIXEN SENTIR PROFUNDAMENT EN LA VIDA ECONòMICA
DE LA CIUTAT... EL COL.LAPSE I EL FRE DE L'ACTIVITAT ECONòMICA
I AL CREIXEMENT HARMòNIC DE LA CIUTAT PROVOCAT PER L'ACTUAL
TRAVESSIA EXIGEIXEN UNA SOLUCIó IMMEDIATA QUE CAL PLANTEJAR-SE
AMB LA MàXIMA URGèNCIA.
2. REBUTJAR EN LES ACTUALS CIRCUNSTàNCIES L'ANOMENADA "SOLUCIó
EST" QUE FIGURA A L'ESTUDI PREVI. LES RAONS PER REBUTJAR AQUESTA
SOLUCIó SóN DIVERSES.
EN PRIMER LLOC, DE TIPUS URBANíSTIC: EFECTIVAMENT, NO ÉS
CORRECTE L'AFIRMACIó DE L'ESTUDI QUE CONSIDERA QUE AQUESTA
VARIANT TANCARIA PER L'EST EL CREIXEMENT URBANíSTIC DE GIRONA...
EN REALITAT EL CREIXEMENT DE LA CIUTAT ESTà PROJECTAT UNIDIRECCIONALMENT
CAP AL PLA I EN CAP MOMENT NO ES PROJECTARà CAP A L'EST,
A CAUSA DE LES CONDICIONS MUNTA-NYOSES DEL TERRENY.
EN CONSEQÜèNCIA, ÉS EN L'ACTUAL DIRECCIó
DEL TEIXIT URBà QUE S'HA D'ORIENTAR EL TRAÇAT DE LA
TRAVESSIA PER DONAR COHERèNCIA AL TERRITORI I PER ACOSTAR
CORRECTAMENT EL CREIXEMENT DE LA CIUTAT ALS ACTUALS I ALS FUTURS
EIXOS DE COMUNICACIó.
EXISTEIXEN, PERò, ALTRES RAONS DE TIPUS ECOLòGIC
QUE IMPIDEIXEN ABONAR LA SOLUCIó EST, QUE TRAVESSA PER UNA
ZONA MUNTANYOSA CONSIDERA-DA UNA AUTèNTICA RESERVA NATURAL
AMB VOLUNTAT D'INCORPORAR-LA AL PARC NATURAL DE LES GAVARRES I UNA
ZONA CONSIDERADA D'ESPECIAL PROTECCIó PER PART DE L'AJUNTAMENT
DE GIRONA, LA VALL DE SANT DANIEL, QUE TÉ UN PLA ESPECIAL
DE PROTECCIó DE LA VEGETACIó I LA NATURA.
LA SOLUCIó EST, LLUNY DE CREAR UN NOU POL DE CREIXEMENT
DE LA CIUTAT, OBRIRIA UN EIX DE DEGRADACIó I DETERIORAMENT
DE TERRENYS D'ESPECIAL VALOR AGRíCOLA ALS TERMES DE FORNELLS
DE LA SELVA I QUART, I DE SINGULAR SIGNIFICACIó PAISATGíSTICA
I NATURAL EN EL CAS DEL TERME MUNICIPAL DE GIRONA.
PER ALTRA BANDA, ES CONSIDERA URBANíSTICAMENT QUE ELS ACCESSOS
A LA CIUTAT NO QUEDEN ADEQUADAMENT RESOLTS I QUE LA POSSIBILITAT
DE RECOLLIR I CANALITZAR EL TRàNSIT DE CARRETERA EN DIRECCIó
A GIRONA QUEDA RESOLT MALAMENT AMB AQUESTA VARIANT, QUE NOMÉS
PROPORCIONA ENLLAÇOS A CARRETERES LA CONNEXIó DE LES
QUALS AMB LA XARXA ARTERIAL DE LA CIUTAT JA ESTà PLENAMENT
RESOLTA.
.
4. PROPOSAR LA REALITZACIó CONJUNTA DE LES SEGÜENTS
ACTUACIONS COM A úNICA FORMA D'ABORDAR COHERENTMENT I EN
PROFUNDITAT UN PROBLEMA TERRITORIAL I ECONòMIC GREU QUE REQUEREIX
LA IMMEDIATA ATENCIó PER PART DE L'ADMINISTRACIó:
ENLLAÇAR DIRECTAMENT L'ACTUAL CARRETERA N-II AMB L'AUTOPISTA
A-7 AL PUNT MENYS CONFLICTIU PER ALS DOS TERMES DE FORNELLS I VILABLAREIX,
AL SECTOR GIRONA-SUD, I AL PUNT DE CONFLUèNCIA DE L'AUTOPISTA,
LA N-II, LA CARRETERA DE BANYOLES I LA CARRETERA DE PALAMóS
EN EL PLA DE MEDINYà, I PROCEDIR AL RESCAT DEL TRAM D'AUTOPISTA
QUE QUEDI ENGLOBAT EN AQUESTS DOS PUNTS. """"
MALHAURADAMENT, DES DEL 17 DE MARÇ DE 1987, QUAN L'ALCALDE
DE GIRONA, ACOMPANYAT DE VUIT ALCALDES MÉS, BRINDAVA AMB
XAMPANY AMB EL MINISTRE D'OBRES PúBLIQUES FELICITANT-SE PER
HAVER CONSENSUAT UNA VARIANT PER L'EST, S'ENCETAVA UNA SITUACIó
TOTALMENT IRRACIONAL: MEN-TRE LA POSTURA OFICIAL DE L'AJUNTAMENT
I L'ESPERIT I LA LLETRA DEL PLA ESPECIAL DE PROTECCIó DE
LA VALL DE SANT DANIEL, APROVAT PEL MATEIX CONSISTORI DOS ANYS ABANS,
PROHIBEIXEN QUALSEVOL VIA DE COMUNICACIó PER LA VALL, L'EQUIP
DE GOVERN I L'ALCALDE AL DAVANT ENS VOLEN CONVèN-CER QUE
LA VARIANT DE GIRONA HA DE PASSAR PER SANT DANIEL.
POTSER PER AIXò, DESPRÉS DE 69 DIES D'HAVER-LO DEMANAT,
L'AJUNTA-MENT NO ENS HA FET ARRIBAR EL TEXT íNTEGRE DE L'ACORD
LLEGIT ABANS. POTSER PER AIXò, EN L'ORDRE DEL DIA DEL PLE
MUNICIPAL DEL DIA 9 DE MAIG FIGURA L'APROVACIó DE LA VARIANT
EST PROPOSADA PEL MOPU I QUE MAI NO HA ESTAT EXPOSADA A INFORMACIó
PúBLICA. LES SIGNATURES DE MILERS DE CIUTADANS, LA NOSTRA
PRESèNCIA AVUI, AQUí, I EL CONVENCIMENT DE TENIR NO
NOMÉS LA RAó DELS SENTIMENTS, SINó LA RAó
QUE ENS DóNEN ELS ESTUDIS QUE DEMOSTREN LA VIABILITAT TèCNICA,
LEGAL I ECONòMICA D'UNA VARIANT PER L'AUTOPISTA, FA QUE DEMANEM
A L'ALCALDE DE GIRONA I A TOTS ELS REGIDORS DELS DIFERENTS GRUPS
MUNICIPALS QUE REBUTGIN L'APROVACIó DE LA "VARIANT EST"
I ES MANTINGUIN FERMS EN L'ACORD ENCARA VIGENT: SI ACTUEN AIXí,
NOSALTRES ESTAREM AL SEU COSTAT.
Associació d'Amics de la Vall de Sant Daniel
Coordinadora N-II per l'Autopista
Assemblea d'Entitats per a la Salvaguarda de Sant Daniel
|