31/03/1990:
CAN PANXUT/SALT (Guió xerrada)
L'IMPACTE
DE LA VARIANT I EL TAV A SALT
1. LA VARIANT DE GIRONA
- La variant est:
* No connecta res [només N-II, C-250 (S. Feliu), C-255 (Palamós)]
* No soluciona res a Salt ni a Girona
* Despesa de 6000 milions MOPU + 3000 milions Generalitat
- L'opció autopista:
* Més barata: 4500 milions i 11 mesos perllongació
concessió
* Connecta totes les vies d'accés
* Descongestiona Sarrià
* Resol la variant de Celrà
- La situació de Salt : un corredor d'accés a
Girona
- 2 vies oest - est: carrer Major ----> estret, sense aparcaments
passeig PP.CC. -->inacabat / dessincronitzat
- cap via nord - sud que les comuniqui correctament
IMD diàries de 1986 (Anuaris de trànsit del MOPU)
N-141 Anglès - Salt........................................
7.000
N-141 Salt - Girona....................................... 32.000
<-- 7000 van i venen
N-II Sant Julià de Ramis.................................
11.000 4 vegades al dia
N-II Hotel Costabella...................................... 25.000
GE-533 Vilablareix (ctra. Sta. Coloma)........... 6.000
- Quants d'aquests cotxes ni atravessarien Salt per anar més
enllà de Girona si l'autopista servís de variant?
2. El TREN D'ALTA VELOCITAT
- Preguntes:
** 1. Perquè no a la variant i sí al TAV?
** 2. En què beneficiarà el TAV als saltencs?
** 3. Perquè el podrem fer servir?
** 4. Quin és el preu ecològic del TAV?
** 5. Quants bitllets costarà el TAV, i qui els pagarà?
- Característiques tècniques del TAV:
** Radis mínims de 300° á 400° m. per evitar
força centrífuga
*ª Canvis de rasant inferiors á l'1'2% i radis de 16000
a 24000 m.
** Absència total passos a nivell. Tots els passos a diferent
nivell
* També en RENFE i autopistes
** Ample d'explanació mínim: 13 m. Servituds de 25
a 35 m.
* Ample d'explanació en autopistes: 25 m. Servituds: 50 m.
** Tancat de la línia per evitar persones o animals
* Idèntic a les autopistes
** Velocitat màxima: 320 km/h.
* Velocitat màxima de seguretat: 130 km./h.
** Control totalment computeritzat
* RENFE: Control manual i computeritzat
** Corrent alterna d'alta tensió de 25.000 volts.
* RENFE: Corrent contínua de 3.000 volts.
** Creació de camps magnètics que interfereixen xarxes
i aparells elèctrics (fins i tot la pròpia senyalització
i control de la línia)
** Un únic centre de control
* RENFE: Des de cada estació es pot comunicar amb els trens
** Comoditat idèntica als avions
- Respostes:
** 1. Perquè no a la variant i sí al TAV?
** 1. La resposta la té l'ajuntament de Salt
** 2. En què beneficiarà el TAV als saltencs?
** En res. Una nova barrera pel mig de la zona industrial i les
deveses. El TAV vol competir amb l'avió i á Salt ni
el fem servir, l'avió.
** 3. Perquè el podrem fer servir?
** Per res. En trajectes curts només la RENFE. En trajectes
llargs potser homes de negocis i algun curiós. Preu d'avió
** 4. Quin és el preu ecològic del TAV?
** Molt elevat. Gran impacte ambiental (ratlla recta, terraplens,
talusos, túnels, ponts, territori tallat i tancat, incomunica-ció
a banda i banda de comunitats animals en llibertat...)
** 5. Quants bitllets costarà el TAV, i qui els pagarà?
** Es parla de 71.000 milions que pagarà l'administració
(nosal-tres). Només serà rendible si la inversió
inicial és a fons perdut.
Un exemple real: El TAV que es construeix entre MADRID I CòRDOVA
* En 100 km. en línia recta entre Puertollano i Còrdova
hi ha:
- 15 túnels
- 17 ponts
- es mouran 73 milions de m3 de terra
- terraplens de fins 40 m. d'alçada
- destruïda la població de gats salvatges dels Montes
de Toledo
- ARA, EL GOVERN INTENTARÁ PALIAR L'IMPACTE AMBIENTAL AMB
3700 MILIONS
|