31/03/1990: CAN PANXUT/SALT (Guió xerrada)

L'IMPACTE DE LA VARIANT I EL TAV A SALT


1. LA VARIANT DE GIRONA

- La variant est:

* No connecta res [només N-II, C-250 (S. Feliu), C-255 (Palamós)]
* No soluciona res a Salt ni a Girona
* Despesa de 6000 milions MOPU + 3000 milions Generalitat

- L'opció autopista:

* Més barata: 4500 milions i 11 mesos perllongació concessió
* Connecta totes les vies d'accés
* Descongestiona Sarrià
* Resol la variant de Celrà

- La situació de Salt : un corredor d'accés a Girona

- 2 vies oest - est: carrer Major ----> estret, sense aparcaments
passeig PP.CC. -->inacabat / dessincronitzat
- cap via nord - sud que les comuniqui correctament

IMD diàries de 1986 (Anuaris de trànsit del MOPU)

N-141 Anglès - Salt........................................ 7.000
N-141 Salt - Girona....................................... 32.000 <-- 7000 van i venen
N-II Sant Julià de Ramis................................. 11.000 4 vegades al dia
N-II Hotel Costabella...................................... 25.000
GE-533 Vilablareix (ctra. Sta. Coloma)........... 6.000

- Quants d'aquests cotxes ni atravessarien Salt per anar més enllà de Girona si l'autopista servís de variant?


2. El TREN D'ALTA VELOCITAT

- Preguntes:

** 1. Perquè no a la variant i sí al TAV?
** 2. En què beneficiarà el TAV als saltencs?
** 3. Perquè el podrem fer servir?
** 4. Quin és el preu ecològic del TAV?
** 5. Quants bitllets costarà el TAV, i qui els pagarà?

- Característiques tècniques del TAV:

** Radis mínims de 300° á 400° m. per evitar força centrífuga

*ª Canvis de rasant inferiors á l'1'2% i radis de 16000 a 24000 m.

** Absència total passos a nivell. Tots els passos a diferent nivell
* També en RENFE i autopistes

** Ample d'explanació mínim: 13 m. Servituds de 25 a 35 m.
* Ample d'explanació en autopistes: 25 m. Servituds: 50 m.

** Tancat de la línia per evitar persones o animals
* Idèntic a les autopistes

** Velocitat màxima: 320 km/h.
* Velocitat màxima de seguretat: 130 km./h.

** Control totalment computeritzat
* RENFE: Control manual i computeritzat

** Corrent alterna d'alta tensió de 25.000 volts.
* RENFE: Corrent contínua de 3.000 volts.

** Creació de camps magnètics que interfereixen xarxes i aparells elèctrics (fins i tot la pròpia senyalització i control de la línia)

** Un únic centre de control
* RENFE: Des de cada estació es pot comunicar amb els trens

** Comoditat idèntica als avions

- Respostes:

** 1. Perquè no a la variant i sí al TAV?
** 1. La resposta la té l'ajuntament de Salt

** 2. En què beneficiarà el TAV als saltencs?
** En res. Una nova barrera pel mig de la zona industrial i les deveses. El TAV vol competir amb l'avió i á Salt ni el fem servir, l'avió.

** 3. Perquè el podrem fer servir?
** Per res. En trajectes curts només la RENFE. En trajectes llargs potser homes de negocis i algun curiós. Preu d'avió

** 4. Quin és el preu ecològic del TAV?
** Molt elevat. Gran impacte ambiental (ratlla recta, terraplens, talusos, túnels, ponts, territori tallat i tancat, incomunica-ció a banda i banda de comunitats animals en llibertat...)

** 5. Quants bitllets costarà el TAV, i qui els pagarà?
** Es parla de 71.000 milions que pagarà l'administració (nosal-tres). Només serà rendible si la inversió inicial és a fons perdut.

Un exemple real: El TAV que es construeix entre MADRID I CòRDOVA

* En 100 km. en línia recta entre Puertollano i Còrdova hi ha:
- 15 túnels
- 17 ponts
- es mouran 73 milions de m3 de terra
- terraplens de fins 40 m. d'alçada
- destruïda la població de gats salvatges dels Montes de Toledo
- ARA, EL GOVERN INTENTARÁ PALIAR L'IMPACTE AMBIENTAL AMB 3700 MILIONS