
11/11/1990. COMUNICAT DE PREMSA
LA
"COORDINADORA N-II PER L'AUTOPISTA" REGALA A LA CIUTAT
DE GIRONA ELS PRIMERS APARCAMENTS ESPECíFICS PER A BICICLETES
LA
MESURA éS UNA NOVA CONTRIBUCIó DE LA COORDINADORA
A LA RESOLUCIó DELS PROBLEMES DE TRàNSIT DE LA CIUTAT
La COORDINADORA N-II PER L'AUTOPISTA ha inaugurat avui, poc abans
d'iniciar les passejades a peu i amb bicicleta per la Vall de Sant
Daniel, els primers aparcaments específics per a bicicletes
de la ciutat de Girona. L'acte s'ha iniciat amb música de
grallers i en un ambient totalment festiu.
Aquests aparcaments, realitzats artesanalment per la COORDINADORA,
els oferim als ciutadans de Girona. L'ús sovintejat de la
bicicleta (un mitjà barat, lleuger, ràpid i no contaminant)
és una mesura que potser per la seva senzillesa mai no ha
estat contemplada per l'Ajuntament més enllà dels
ridículs carrils-bici (no vénen d'enlloc ni porten
enlloc). Els aparcaments han estat emplaçats a la plaça
del Vi i tenen una una cabuda aproximada de 15 bicicletes.
Quan a nivell municipal tot són queixes del trànsit
que col.lapsa Girona, però les úniques mesures didàctiques
vers el ciutadà és la coneguda dita caste-llana de
"la letra con sangre entra" (llegiu massiva utilització
repressiva de la grua), reclamem una petita atenció a la
lenta però possi-ble educació ciutada-na a l'ús
de la pròpia energia corporal per desplaçar- se per
la ciutat.
Anar a peu o amb bicicleta no és difícil, i menys
en un terme munici-pal com Girona i la seva àrea metropolitana:
més del 80 % de les vies urbanes són a peu pla, i
en menys de mitja hora es pot anar a peu d'una banda a l'altra.
Perquè els ciutadans utilitzin la bicicleta cal que tinguin
habilitats uns aparcaments especials en prou indrets de la ciutat:
ni és factible tenir aparca-ments en un únic punt,
ni massa persones es decidiran a lligar la bicicleta a un fanal,
un arbre o una senyal de trànsit.
En el primer cas (com passa ara amb els aparcaments reservats
per a mi-nusvàlids), tenir mitja dotzena de places reservades
distants unes de les altres centenars de metres és només
un rentat d'imatge per al consistori, però de nul.la utilitat
per als usuaris.
En el segon cas, haver de lligar una bicicleta a un arbre no només
suposa exposar-se a patir un robatori, sinó que el propietari,
parado-xalment, pot ser multat. No parlem, ja, de la imatge tercermun-dista
que es dóna de la pròpia ciutat.
Possiblement l'Ajuntament dirà que la mesura ja estava
prevista. Potser tan prevista com les 200 famoses i per ara intangibles
mesures per resoldre el caos del trànsit que des de fa 14
mesos estem esperant.
Estem convençuts que els pressupostos municipals podran
complementar ben aviat els nostres aparcaments mòbils amb
altres de fixos, ben disse-nyats i distribuïts per tot el casc
urbà. Esperem, també, que l'Ajuntament de Girona no
condemni aquests aparcaments (que des d'ara són propietat
de tots) a la foscor d'un dipòsit municipal. Si l'emplaçament
actual no li sembla adient (nosaltres creiem que sí), que
els fixi un consideri seran més útils, en espera d'uyna
desitjable proliferació i ús.
|