02/06/1990. RODA DE PREMSA
LA
"COORDINADORA N-II PER L'AUTOPISTA" PRESENTA EL DOSSIER
"FERROVIAL OCISA... I ELS ALTRES: QUI VOL CONSTRUIR LA "VARIANT
EST"
La COORDINADORA N-II PER L'AUTOPISTA ha pretès sempre donar
tota la informació possible respecte de tot allò que
fa referència a la "variant est" de Girona, en
particular, i a la solució dels embussos provocats pel trànsit
de pas per Girona, en general.
A la publicació d'estudis econòmics
i tècnics que demostressin la viabilitat de la proposta que
defensem ja en el propi nom de la COORDINADORA s'han afegit
els estudis tècnics i científics que han demostrat
la inviabilitat de la "variant est" imposada pel MOPU
.
Darrerament, la COORDINADORA ha iniciat la publicació
del material generat en aquests darrers anys d'oposició a
la "variant est". En aquesta línia, han vist la
llum l'edició/reedició del plànol de la zona
inclosa en el Pla Especial de Protecció de la Vall de Sant
Daniel, editat per l'Ajuntament de Girona l'any 1983, i al qual
s'ha superposat el traçat previst per a la "variant
est".
Altres publicacions han estat una "Anàlisi
crítica del projecte de variant est i de l'estudi de repercussions
ambientals" encarregat a Joan Senent Josa (el projecte que
vol imposar el MOPU); l'"Estudi Tècnic del projecte
d'accessos i tercer carril a l'autopista en el tram Medinyà-Fornells"
(l'alternativa elaborada per la Coordinadora, i una "Cronologia
exhaustiva i selecció d'articles d'opinió" perquè
no es perdi la memòria de què i qui ha dit i què
i qui ha fet en el tema de la "variant est".
El dossier que es presenta avui pretén explicar
qui són FERROVIAL i _OCISA, les empreses que han rebut l'adjudicació
per dur a terme les obres de la "variant est". Analitza,
a més, quines són les influències econòmiques
i polítiques d'aquestes empreses constructores, a més
de les obres més rellevants que han realitzat els darrers
temps ï els han estat adjudicades recentment.
Capítols especials són els que fan
referència a la manera de treballar de FERROVIAL, una empresa
d'allò més matussera en l'estil i els mètodes,
si hem de fer cas dels antecedents que es demostren en comentaris
de premsa ï en les fotografies que s'adjunten. També
té rellevància la manera com es va adjudicar la concessió
de les autopistes "Terrassa-Manresa" i "Rubí-Terrassa",
amb implicació de polítics catalans rellevants.
La dificultat de resumir en un comunicat el contingut
d'un dossier que té molta informació i poca palla
fa que us en donem a part una còpia íntegre en fotocòpia
reduïda. Seguidament reproduïm el sumari, els consells
d'administració de les dues empreses i els capítols
esmentats en el paràgraf anterior.
* Dossier
íntegre
* Retalls de diari amb exemples de
l'estil Ferrovial
|